keskiviikko 17. elokuuta 2016

Tällaista ruokaa Emppu syö


Allergiapostaukset on noussut jotenkin ylitse muiden, joten tässä edelleen jatkoa niille! Tällä kertaa vuorossa on katsaus mun ruokalautasille. Joidenkin mielestä on varmaan hankalaa keksiä sopivaa ruokaa tms mitä voisin syödä tai mitä minulle voisi tarjota. Kieltämättä se on itsekin välillä vähän hankalaa, sillä yleensä tulee syötyä vain sitä yhtä ja samaa ruokaa. Ravintolassa ruokailu menee kyllä yleensä aina yhdellä ja samalla kaavalla, lehtipihvi pelkällä suolalla, ei maustevoita tai mitään muutakaan ylimääräistä ja pelkät ranskalaiset. Siihen ei ehkä niin helposti kyllästy, sillä ravintoloissa tulee käytyä vähän harvemmin. 



Koulussa mä saan todella hyvää ruokaa! Ja vaikka keittäjät välillä pahoittelee että tarjolla on samaa ruokaa kuin vähän aikaa sitten, se on mulle ihan fine. Sekin on myös ihan fine, että mun ruuat saattaa näyttää värittömiltä ja maistua muiden mielestä mitättömältä, mutta pääasia on että mä tykkään. Salaattina mä yleensä syön joko porkkanaa, kurkkua tai vihreetä salaattia. Eipä ruokavalioon paljon muuta oikein mahdu. 

Niinkuin Mari kertoi yhdessä postauksessa, että mä en tykkää jos mun ruokaa arvostellaan. Ruoka on kuitenkin sen verran henk.koht. juttu mulle, niin ruokahalu menee aika nopeaan jos mun lempiruokaa ihmetellään suureen ääneen ja haukutaan tai sanotaan että ''hyi tota mä en ainakaan söis''. Jälkkäripäiviä meillä on koulussa kerta viikossa, ja yleensä mulla on aina samaa jälkkäriä, tai ei se ainakaan paljoa vaihtele, mutta sekin on mulle ihan ok! En yleensä edes kaipaa mitään jälkiruokaa.







Juhliin on yleensä vietävä omat eväät, mutta yllättävän monipuolisesti mullekin saa tehtyä kaikenlaisia herkkuja. Mä en oo siinä läheskään niin hyvä kun mun äiti, mutta onneks mulla on äiti <3 Ilman äitiä mä olisin vain katsellut monet juhlat kun muut syö herkkuja. Välillä äiti herää aikaisin tai alkaa yömyöhään leipomaan, jos pakastimessa ei ole ollutkaan mitään mukaan otettavaa. Yleensä juhliin tehdään tuota vaaleanpunaista piirakkaa, tai muffinseja, mutta mulle on myös tehty esim. lusikkaleipiä tai kääretorttua.

Tänään mä tein ite ekaa kertaa (:D) makkarakeittoo, tosin äiti lähetti mulle ohjeet ja siitä tuli todella hyvää. Mun keitoissa ei kylläkään ole kuin perunaa, porkkanaa ja makkaraa. Muutaman maustepippurin voi joukkoon tiputtaa ja muuna mausteena toimiikin suola. 


Tässä siis pientä sneakpeakia siitä, mitä mun ruokalautasilta löytyy. Monet kaverit varsinkin töissä (Leea) ihmettelee miten tulen niin pienestä täyteen, mutta tähän mä olen tottunut enkä tarvitse enempää ruokaa. Näissä kuvissa esiintyi myös mun lemppariruokia, kuten spagetti ja jauhelihakastike sekä vähän aikaa sitten lemppariksi tullut makkarakeitto. En malta odottaa että pääsen taas kouluun missä saan kaksi lämmintä ateriaa päivässä eikä itse tarvitse tehdä sen eteen muuta, kuin kävellä ruokalaan ja hakea ruokaa lautaselle. 

- Emilia


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti