tiistai 21. elokuuta 2012

YO-kirjoitukset.

Heippa taas kaikille! 

Ensiksi, anteeks tää kamalan pitkä postaus tauko, mutta kun koulut alko niin musta tuntuu et musta tuli jotenkin paljon kiireisempi kuin ennen. Tän postauksen aiheena taitaa kuitenkin vähän enemmän olla noi ylioppilaskirjotukset. Kirjoitan siis nyt syksyllä kaks ainetta - englannin ja terveystiedon - ja oon mä kai ihan hyvin kerennytkin lukemaan. Tein kesäloman alussa lukusuunnitelman, ja mä aika hyvin noudatinkin sitä melkein koko kesäloman. Mutta kun koulut alko, niin myös mun motivaatio siihen lukemiseen vähän laski, mutta aion saada sen motivaation vielä jostain kaivettua. 



Jos jotkut ihmettelee, miks mä kirjoitan englannin jo nyt, valmentavat yms kurssit on vasta 2. ja 3. jaksossa mutta kerkeen kyllä käymään yhen semmosen nyt 1.jaksossa. Mutta siis vastaus kysymykseen, miks jo nyt, niin ihan vaan pelaan varman päälle jos mä en pääsekkään läpi, niin mä voin vielä keväällä kirjoittaa uudestaan, josko se silloin tuntuis helpommalta tms KOSKA mä haluan keväällä sen lakin päähäni! Jos mä nyt asennoidun siihen, että piru vie, mähän pääsen siitä läpi vaikka se veis multa nyt nää kaikki viimeset päivät lukemiseen, niin mä oon valmis siihen, koska haluan siitä vähintäänkin sen A:n. Käyn nyt tällä hetkellä semmosella yksityisellä englannin opettajalla ja mun olis tarkotus mennä vielä yhdelle abikurssille Tampereelle aina viikonloppuisin syyskuun aikana ennen kirjoituspäivää. MÄ TAHDON PÄÄSTÄ LÄPI. 



Terveystiedossa mulla ei niinkään oo ongelmia. Kaikki sanoo että ''käytät vaan maalaisjärkeä niin läpi pääsee''. Tottahan tuokin melkein, koska terveystieto on tavallaan helppoa, mutta jos tähtää korkeisiin arvosanoihin niin on myös luettava. Oon lukenut nyt kaikki kirjat ainakin kerran läpi ja toinen kierros on menossa. Kirjojahan mulla on siis 4 + semmoinen pikkuvihkonen mikä saatiin meidän opettajalta ennen kesälomaa. Siihen on lyhyesti laitettuna mahdollisia tai jo olleita yo-kokeen kysymyksiä tms ja laitettu myös mitä siihen kuuluisi vastata. Ehkä mä en nyt sepusta tän enempää, läksytkin vielä odottais mua.. 

Tässä kaikki kirjat mitä pitäis lukea ennen kirjotuksia...

Englannin kirjoituksiin jäljellä 27 aamua. 
Terveystiedon kirjoituksiin jäljellä 29 aamua. 

Mun 18-vuotis synttäreihin jäljellä 32 AAMUA !!!!!

Hyvää loppuviikkoo kaikille! 

- Emilia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti