sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Yhteishaku lähestyy

Moikka! 

Palailin nopeammin mitä oli tarkoitus, koska tuleva yhteishaku jyllää takaraivossa ja hakukohteita on miljoona! Teen tän lähinnä siks että itelleni selkiytyis vähän mitä haluaisin tulevaisuudelta..

OKL

Vielä vuosi sitten mä olin täysin varma, että musta tulee isona opettaja ja mulle on päivänselvää että haen myös OKL:ään. Nyt tän välivuoden aikana mun ajatukset on kumminkin vähän muuttunut enkä oo enää 100% varma haluanko isona opettajaks. Oon saanut tehdä opettajansijaisuuksia ala-asteella, mutta eihän se kumminkaan anna koko kuvaa todellakaan siitä opettajantyöstä mitä se tulis olemaan. Ja koska viime vuonna olin valmennuskurssilla ja mulla oli kurssivakuutus, saan tänä vuonna saman kurssin ilmaiseks, niin käytän sen sitten hyödyks. Samalla kokeella voi hakea myös lastentarhanopettajaksi, niin aion myös kokeilla sitä.


DIAK

Yhtenä vaihtoehtona mun päässä pyörii myös Diak. Oon ollut nyt syksyn ja kevään aikana paljon sijaisena seurakunnan päiväkerhoissa ja se on ollut tosi mielenkiintosta ja rentoa. Tiedän, että nää sijaisuudet ei anna sitä koko kuvaa työstä, mutta ainakin suuntaa sinnepäin. Ja koulutus, mihin hakisin olisi sosionomi, kirkon nuorisotyönohjaaja, jota mietin jo viime keväänä ja koska nyt keväällä ei ole mahdollisuutta hakea varhaiskasvatuksen ohjaajaksi.

LIIKUNNANOHJAAJA

Seuraava vaihtoehto, joka mun päässä pyörii on liikunnanohjaaja. Liikunta on ollu mulle aina tosi tärkeetä ja haluan että se on myös tulevaisuudessa. Oon kattellut paljon eri liikunnanohjaajakoulutuksia, enkä oo varma haenko ammattikorkeeseen vai vaan YO-pohjaiselle. 


Siinä nyt päällimmäisenä ne, mitkä mua eniten tällä hetkellä kiinnostaa. Saas nähdä muuttuuko vielä ajatukset paljon ennen kun haku alkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti