maanantai 7. joulukuuta 2015

Mitä laulaminen merkitsee minulle?

Kuinka moni pitää laulamisesta? Kuinka moni on joskus esiintynyt laulaen yleisölle? Kuinka moni on joskus laulanut suihkussa?

Haluan kertoa teille, mitä laulaminen merkitsee minulle ja miksi tykkään laulaa. Jo ihan pienestä asti laulaminen on ollut yksi lempipuuhistani. Pidän esiintymisestä ja yritän aina tunkea itseni joka paikkaan esiintymään. Kuluneen vuoden aikana olen laulanut ainakin koulun tapahtumissa, häissä, ristiäisissä, laivalla ja festareilla.




Olisin halunnut aloittaa laulutunnit yläasteen aikana, mutta koska asuin niin kaukana kaupungista, matka oli esteenä. Nyt kun opiskelen Turussa, oli minulla mahdollisuus aloittaa laulutunnit. Käyn laulutunneilla joka toinen viikko, eli noin kaksi kertaa kuussa ja ne ovat kuukauden kaksi kohokohtaa, joita odotan todella paljon. Lauluopettajani on mahtava ja kannustava.

Miksi sitten tykkään laulaa? Laulaessa voi unohtaa omat murheet ja keskittyä vain laulun aiheeseen ja sanoihin. Siinä minulla on vielä oppimista. Haluaisin oppia tulkitsemaan lauluja omalla tavallani. Haluaisin saada aidon fiiliksen välitettyä kuuntelijoille. Uskon kuitenkin, että kaikilla on jotain, missä haluaisi olla parempi, joten en todellakaan ota stressiä siitä opinko sitä vai en. Toisia lauluja on vain helpompi laulaa ja tulkita kun taas toisia ei. Pääasia taitaa olla siinä, että itse nauttii siitä mitä tekee - eihän kukaan ole seppä syntyessään. 



TEE SITÄ MITÄ RAKASTAT JA RAKASTA SITÄ MITÄ TEET! 

ps. pahoittelen kuvien laadusta. Kuvattu kännykällä, josta zoomattu! 

- Emilia 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti